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Batteries stationnaires/ batteries démarrage : différences

Publié : lun. 31 janv., 2011 9:16
par petugue83

Re: Batteries stationnaires/ batteries démarrage : différenc

Publié : lun. 31 janv., 2011 9:54
par ivo3087
yes. merci.

Re: Batteries stationnaires/ batteries démarrage : différenc

Publié : ven. 11 mars, 2011 14:36
par gege31
petugue83 a écrit :Bonjour:
pour info:
http://www.arebor-energie.fr/encycloped ... %A9marrage
plus d'autres infos sur les batteries:
http://www.arebor-energie.fr/encycloped ... tionnaires
Attention, à propos de l'article sur www.arebor-energie.fr
Voiçi le mail récent du constructeur de ma batterie stationnaire technologie AGM qui a flanché subitement:
" I'm very surprised and astonished to hear that you have opened the battery and refilled it with water!
What? You opened a sealed agm battery? Are you joking? Maybe you haven't really understood what type of battery you are handling.
It is "free of maintanance" as clearly written on the batttery and in the user-manual, and for no any reason should be open,
otherwise all the characteristic of a Agm-vrla" battery with Gas-recombination inside are off.
It is normal that the battery is "dry inside" as you have seen, since it is a Agm battery ("absorbed glass mat") where the electrolyte is absorbed in special fiberglass "sponges".
Et je me suis fait presque engueulé d'avoir suivi les conseils d'un concessionnaire...(qui, lui, m'a écrit: "
d'une batterie sans entretient ,il faut savoir que cela n'existe pas ")
le constructeur: " If you prefer to follow and believe the information got from a "assumed car-technician" and not believe what the manufacturer says " Il me conseille ausi fortement de demander au fournisseur la notice de la batterie....